Pate de soia si ficat, fara sare

         Am facut reteta aceasta cu ficat de pui si soia din cauza faptului ca nu prea ma simt bine dupa ce consum ficat, insa gustul e foarte bun si de aceea am facut acest compromis cu soia.
 Rezultatul a fost unul foarte bun :)

Ingrediente:

1 pg. de soia granule,
100g ficat de pui,
6 catei de usturoi
o ceapa, 
ulei, 
condimente (eu am pus curry si piper) ,
sau orice condimente va plac.

Mod de preparare:

Ceapa se caleste in putin ulei si cand devine sticloasa se adauga si usturoiul pisat marunt. 
Ficatul se taie bucatele mai mici  si se pune peste ceapa calita. Cand a scazut apa se adauga 100ml de vin alb. 
Se adauga condimentele si se lasa sa fiarba pana se evapora vinul.
Soia se fierbe conform instructiunilor, se lasa la scurs, racit si impreuna cu ficatul se da prin masina de tocat.
Compozitia astfel preparata se freaca cu putina margarina si se da prin blender.
Se lasa putin la frigider .

P.S.
Pentru gust puteti pune pe feliile de paine unse cu pate din soia si ficat  fara sare putin patrunjel.
Pentru o textura apropiata de a celui din comert puteti fierbe o bucatica de picior de porc (100-150g), pe care o dati prin masina de tocat si apoi prin blender, impreuna cu celelalte ingrediente. Daca va mai trebuie zeama pentru  mixat mai bine , puteti lua din cea de la carnea de porc. Gelatina din ea va face pateul mai tare.

Pofta buna!

Un comentariu:

Dincolo de nori spunea...

"Ficatul se taie bucatele mai mici si se pune peste ceapa calita. Cand a scazut apa se adauga 100ml de vin alb."

Scuze, nu am înţeles despre care apă este vorba!